sobota, 23 marca 2013

Biturbo

Biturbo, zasada działania, budowa


Biturbo to również zastosowanie dwóch turbosprężarek lecz w innej specyfikacji. W tej technologii jedna turbina pracuje w specyfikacji niższych obrotów spełniając swoje pracę do wartości około 1500 obr. Dzięki tej mniejszej turbinie zdecydowanie poprawia się skuteczność pracy turbiny od najniższych obrotów. Natomiast druga zdecydowanie większa dołączana jest w trakcie zwiększonego zapotrzebowania na moc, a co za tym idzie rosnącego momentu obrotowego. Turbina  bierze ciężar wspomagania silnika po przekroczeniu wartości około 2500 tys obr. Tylko w tej metodzie tylko jedna z dwóch turbosprężarek jest napędzana gazami wtórnymi. Druga natomiast załączana jest w miarę potrzeb. Podobnie jak w przypadku twin turbo rozwiązanie to zmniejsza efekt turbo dziury. Zaletą tej metody jest również fakt iż druga turbina dołączana posiada określoną prędkość obrotową jeszcze zanim będzie aktywowana. 



Niebieskie strzałki oznaczają dolot powietrza, zielone jego ujście już pod ciśnieniem. Wybrana konstrukcja posiada zawór którego celem jest załączanie i rozłączanie drugiej turbiny. 



3 komentarze:

  1. Nie chce hejtować czy coś bo mógłbym powiedzieć że nie znasz się i wypisujesz co wyczytałeś ale może to być po prostu zwykła pomyłka bo BiTurbo to podwójna sprężarka działająca równolegle a TwinTurbo to przełączające się jedna mniejsza druga większa a Ty napisałeś to na odwrót i wprowadzasz ludzi który się nie znają w błąd a raczej tutaj wchodzą bo jest jako pierwsze w wyszukiwarce. (Jestem technikiem pojazdów samochodowych jak coś, żeby nie było że to ja niby coś przeczytałem raz i teraz się mądrze)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedz, gdzie to przeczytałeś techniku z samochodówki, bo jest dokładnie na odwrót.

      Usuń